Az összehasonlítást tekitnhetjük a két csatorna szembenállásának is. Avagy az állami tv és a magánkézben lévő RTL klub versenyének.
Az ilyen műsorok manapság sokat vesztettek a népszerűségükből. Amikor bejöttek a köztudatba a tehetségkutató műsorok szinte mindenkit odaszögezett a képernyők elé. Manapság már megvan egy kialakult nézői réteg aki vevő az ilyen műsorokra. Valahogy úgy érzem évente jön ki egy újabb sztár és egyszerűen nem hagynak neki elég időt hogy befusson. Fordítva kell gondolkodni. Vagyis a tv csatorna csinál hasznot az emberből és nem pedig a fiatal tehetség. Vagyis keresnek egy tehetséges énekest vagy előadót. Felfuttatják körülbelül 1 éves ciklus. Majd egyszerűen eldobják. Ez idő alatt a nézők megszeretik vagy megutálják, de végülis mindegy mert bevételt hoz. Ha elég ügyes akkor talpon marad a saját lábán. De ha nem az és kihátrálnak mögüle akkor rövid úton a süllyesztőbe kerül. Ilyenkor a felfedezetteken óriási változások figyelhetőek meg. Szinte teljesen új borítást kap. Majd miután végeztek vele, lassan elrohad.
A Dal-t sokkal színvonalasbb műsornak tartom bár alapelveiben ugyanaz. Míg az X-faktor egy széles tömegnek szól, ahol nem is a tehetség a lényeg. Mintha az autóversenyzést csak azért néznénk hogy karambolózzanak. Viszont ha komolyabb baleset történik az már igazi izgalom. A média is valahogy hasonlóan épül fel. Örülnek a tehetségeknek de ha valami "rosszabb" történik az nekik csak jó.
Lehetséges hogy ez a megnövekedett ingerküszöbszint miatt van. Olyan nagyok már az elvárások amiket kielégíteni nagyon nehéz. Gondoljunk csak bele amikor kedvenc számunkat hallgatjuk meg zsínorban. A legjobb zene is unalmas lesz egy idő után. Mindíg újat akarunk.
Az ilyen műsorok manapság sokat vesztettek a népszerűségükből. Amikor bejöttek a köztudatba a tehetségkutató műsorok szinte mindenkit odaszögezett a képernyők elé. Manapság már megvan egy kialakult nézői réteg aki vevő az ilyen műsorokra. Valahogy úgy érzem évente jön ki egy újabb sztár és egyszerűen nem hagynak neki elég időt hogy befusson. Fordítva kell gondolkodni. Vagyis a tv csatorna csinál hasznot az emberből és nem pedig a fiatal tehetség. Vagyis keresnek egy tehetséges énekest vagy előadót. Felfuttatják körülbelül 1 éves ciklus. Majd egyszerűen eldobják. Ez idő alatt a nézők megszeretik vagy megutálják, de végülis mindegy mert bevételt hoz. Ha elég ügyes akkor talpon marad a saját lábán. De ha nem az és kihátrálnak mögüle akkor rövid úton a süllyesztőbe kerül. Ilyenkor a felfedezetteken óriási változások figyelhetőek meg. Szinte teljesen új borítást kap. Majd miután végeztek vele, lassan elrohad.
A Dal-t sokkal színvonalasbb műsornak tartom bár alapelveiben ugyanaz. Míg az X-faktor egy széles tömegnek szól, ahol nem is a tehetség a lényeg. Mintha az autóversenyzést csak azért néznénk hogy karambolózzanak. Viszont ha komolyabb baleset történik az már igazi izgalom. A média is valahogy hasonlóan épül fel. Örülnek a tehetségeknek de ha valami "rosszabb" történik az nekik csak jó.
Lehetséges hogy ez a megnövekedett ingerküszöbszint miatt van. Olyan nagyok már az elvárások amiket kielégíteni nagyon nehéz. Gondoljunk csak bele amikor kedvenc számunkat hallgatjuk meg zsínorban. A legjobb zene is unalmas lesz egy idő után. Mindíg újat akarunk.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése